vineri, 5 martie 2010


Arta războiului




Deşi poate suna anormal, războiul este motorul dezvoltării în eRepublik, el asigură cucerirea de regiuni cu resurse high ce aduc o productivitate crescută a firmelor ce activează în land, ceea ce va influenţa productivitatea firmelor din manufacturing, firme ce aduc bunăstarea cetăţenilor şi a statului în care activează. Dar să trecem la subiect.


1. Cum începe un război? Cât costă? Cât durează?

Pentru a începe un război cu o alta ţară trebuie să existe o declaraţie de război. Declarația este propusă de către Președintele statului, iar congresul are la dispoziție 24 de ore să voteze “pentru” sau “impotriva”.

Costul unei declarații de război este egal cu o suma de 200 aur + 10% din totalul jucătorilor ce au capacitatea de a lupta (nivel 5) din țara “inamică”. Odată declarat războiul țara declarantă are inițiativa timp de 24 de ore. Ce înseamnă asta? Înseamnă că țara căreia i s-a declarat război nu poate ataca țara atacatoare în intervalul de 24 de ore ce urmează aprobării declarației de război.

Trebuie menționat că un război se închide prin semnarea unui tratat de pace de către congresul ambelor state implicate în conflict.


2. Cât costă să ataci o regiunea? Cât durează lupta și cum decurge ea?

Pentru a ataca o regiune statul trebuie să dispună de suma de 50 aur + echivalentul în aur a 25% din numărul populației acelei regiuni. Lupta va dura 24 de ore, perioada în care atacatorii dărâmă zidului, iar apărătorii îl ridică. Înălțimea zidului se măsoară în numărul de cărămizi și este direct proporțională cu numărul locuitorilor din acea regiune și de calitatea sistemului defensiv ce poate fi de la q1 la q5. Iată cum arată câmpul de lupta și care este interpretarea lui:

CAMPUL DE LUPTA kay


Unde :
1 reprezintă atacatorul care dărâmă cărămizi;
2 reprezintă apărătorul care pune cărămizi;

Zidul este reprezentat de zona hașurată în roșu, dacă zidul după încheierea celor 24 de ore se află în zona “A” (secure) atunci câștigă apărătorul, dacă zidul este în zona “C” (conquer) atunci câștigă atacatorii. În cazul în care zidul după scurgerea celor 24 de ore se afla în zona “B” atunci lupta continua până când zidul ajunge în A sau C.


3. Care sunt condițiile ce trebuiesc îndeplinite ca să poți lupta?

Ca sa poți lupta trebuie să fi dat măcar odată Train (Antrenament), să ai level 5 (25 pct. xp) și wellness (sănătate > 40).


4. Ce costuri implica o lupta?

În primul rând, după fiecare apăsare a butonului Fight (Luptă), vei pierde câte 10 wellness, deci trebuie luptat cu atenție pentru a nu lupta mai mult de 5 ori. De asemnea la fiecare luptă veți pierde o armă din inventar (mereu cea mai bună). Puteți lupta și fără arme, situație foarte des întâlnită la început când nu vă puteți permite din salariu achiziția unei/unor arme. Mare atenție, dacă veți lupta mereu fără arme cu scopul de a strânge bani, veți avea un damage mai mic, o arma q1 creste damage-ul cu 50%..


5. Ce este damage-ul?

S-ar putea traduce prin numărul cărămizilor puse sau date jos de pe un zid și este influențat de forță, armă, sănătate și rang. Formula poate fi găsită pe wiki, însă puteți folosi următorul tools pentru a va calcula damage-ul:

http://www.cccp-group.org/index.php?page=erep_fightcalc


6. Ce este rang-ul?

Rangul este gradul militar pe care îl are cetățeanul tău și crește în funcție de numărul luptelor date. Rangul militar este stabilit în funcție de damage-ul total dat de către un cetățean, în întreaga lui carieră militară. Cu cât lupți mai mult cu atât crești mai repede în rang.


7. Câte lupte se pot da în 24 de ore?

Plecăm de la premiza că participați la o luptă capitală, aveți sănătate 100% și este nevoie de damage-ul maxim pe care îl puteți da. În astfel de situații puteți lupta de maxim 30 – 50 de ori:
- din care 20 sau 40 de lupte cu ajutorul Wellness Pack (20 de lupte cu WP dacă aveți sub lvl 15, 40 de lupte cu WP dacă aveți lvl peste 15)
- 5 lupte înainte de folosirea spitalului și încă X (de la 1 la 5) lupte după folosirea spitalului, pana ajungeti sub 40 health (lupte kamikaze cum le mai spune lumea). Nu se lupta niciodată kamikaze decât dacă aveți ordin direct de la comandatul vostru de unitate. Numărul de lupte kamikaze este influențat de calitatea spitalului din regiunea în care locuiți.


8. Ce este wellness pack-ul?

Wellness pack-ul reprezintă 10 puncte de sănătate și costa 2 aur. Nu se recomandă folosirea lor decât în cazul unor venituri foarte mari și doar dacă sunteți tanc.


9. Ce este tancul?

Tancul este cetățeanul care poate da dintr-o singură lovitură un damage > 200 cu o armă de calitate q5. Atunci când veți auzi că “se tanchează” într-o bătălie înseamnă că la acea bătălie participă luptători capabili de a da mai mult de 10 lupte și cu arme de calitate mare (q3 – q5). De obicei statul le plătește wellness pack-urile pentru a da cât mai multe lupte. Astfel de situații au loc când damage-ul total dat de atacatori este sensibil egal cu cel dat de apărători.


10. Ce rol joaca spitalul în economia războiului?

Sa presupunem ca ești într-o regiune care are spital q5, bătălia de care atârnă victoria întregului război se apropie de final, iar damage-ul total dat de ambele părți este sensibil egal. Armata regulată a dat cele 5 lupte obișnuite și a folosit spitalul pe ziua de azi deci are sănătatea peste 90%. Se mai știe că adversari vor avea 10 tancuri ca și noi, deci situația este incertă. Ce este de făcut în această situație? De regulă se dă ordin tuturor unităților militare să lupte la sacrificiu, kamikaze. Mai precis armata va reintra în luptă pe finalul bătăliei în încercarea de a crea diferența aducătoare de victorie și va mai lupta de 2 până la 6 ori peste numărul de 5 lupte, dacă este necesar. Această manevră va costa destul de mult soldații prin faptul le va scădea productivitatea, nu este indicata celor ce nu muncesc în firmele armatei, pentru că veți fi dați afară de la muncă. În concluzie mulțumită spitalului q5 veți mai dat 5 lupte și veți câstigat bătălia.


11. Ce sunt MPP-urile și cum funcționează ele?

În traducere MPP semnifica Mutual Protection Pact. Cu alte cuvinte sunt alianțe prin intermediul cărora ambele state semnatare se angajează ca în cazul în care una dintre ele este atacată într-o provincie ce aparține de drept acelui stat (provincie originara). Acesta va lupta de acasă pentru apărarea acelei regiuni. Mai mult decât atât, statul atacat va avea posibilitatea să atace la rândul lui statul ce l-a atacat împreună cu toate țările cu care are MPP activate. Ex: USA are MPP cu România, astfel noi luptăm de acasă împotriva Irlandei, care atacă SUA într-o regiune proper, după cum se vede și în poză. Dacă SUA ar trece la represalii împotriva Irlandei, aceasta ar fi nevoita să lupte nu numai cu SUA, ci și cu toate statele aliate celei din urma. Semnanarea unui MPP se face de către congres prin vot la propunerea președintelui, și costă 100 aur. Un MPP este activ 30 de zile de la momentul acceptării lui de către congresul ambelor state semnatare.


MPP kay


12. Ce trebuie să faci dacă vrei să lupți într-o altă țară?

În primul rând trebuie să vezi în ce regiunea are un spital q5 țara în care vrei să lupți. Apoi verifici dacă țara în care te afli se află în război cu țara în care te muți, dacă cele două țări se află în război vei fi nevoit să treci printr-o țară neutra, fapt pentru care ai nevoie de 4 bilete, 2 dus și 2 întors. În situația în care conflictul este de durată, este bine să te angajezi în țara în care te-ai mutat, ca să nu pierzi medalia de hard worker.


13. Ce este RW-ul?

Războiul de rezistență este o rebeliune împotriva asupritorilor, pentru că poate avea loc doar în regiunile ce se află sub ocupație străină, și nu pot lupta în ele decât cetățeni țării din care face parte aceasta. Pentru a porni un astfel de război cel ce îl pornește trebuie să fie cetățean al provinciei și trebuie să plătească 50 aur + 0,25 aur pentru fiecare cetățean care locuiește în provincie. Mare atenție de care parte a baricadei luptați, în RW-uri exista 2 opțiuni:
- puteți lupta pentru eliberarea regiunii (pentru rezistență), apăsând pe butonul roșu
- puteți lupta pentru menținerea ei în cadrul țării ocupatoare (defenders), apăsând pe butonul verde

Trebuie știut faptul că în cazul RW-ului nu se poate da retragere. În situația în care un RW a fost pornit într-o regiune care este deja atacată de o altă țară, el se va opri în cazul în care țara atacatoarea câștigă bătălia. Dacă atacul este respins, RW-ul continuă până când regiunea este eliberată de către rezistența, sau apărarea a fost destul de puternică pentru a menține regiunea în cadrul statului ocupant.


14. Ce se întâmplă dacă președintele dă retreat?

Regiunea atacată va reveni țării atacatoare. În situația în care regiunea este atacată de doua state, există mai multe opțiuni:
- prima țară atacatoare câștigă lupta, caz în care regiunea revine primei țări, iar frontul deschis de al doilea stat se închide;
- președintele poate ordona retragerea din fața primei țări și atunci regiunea revine primei țări atacatoare;
- atacul primei țări este respins și abia atunci președintele se poate retrage din fata celei de-a doua țări, caz în care regiunea intră sub ocupația celei de-a doua țări;
- atacul primei țări este respins și lupta continuă cu a doua țară până la finalizarea bătăliei.

De reținut: țara ce pierde o bătălie, fie că era în ofensivă sau defensivă, pierde inițiativa pentru 24 de ore. Dacă ești atacat ești blocat pentru 24 de ore. Dacă ești atacat înainte de finalizarea unei bătălii pe care o câștigi iar ești blocat 24 de ore.


15. Ce este TO-ul?

Take Over-ul s-ar putea traduce printr-o lovitură de stat. Da, a-ți auzit bine, exista această posibilitate! Să presupunem că au loc alegeri prezidențiale, iar România dorește să preia puterea politica într-un stat inamic pentru a-l transforma într-o marionetă și a-l folosi împotriva inamicilor. Ce este de făcut pentru realizarea acestor obiective? Înființarea unui partid politic nou sau preluare unuia deja existent în țara țintă. Ca să poată participa la alegeri cu propriul candidat, partidul trebuie să facă parte din primele 5 partide ca număr de membri. După ce și-a asigurat cel puțin locul 5, se numește un candidat. În ziua alegerilor statul sau anumite grupări paramilitare vor sponsoriza un anumit număr de oameni, cu bilete cel puțin dus dacă nu și întors, pentru a vota candidatul nostru, din țara vizată. În cazul în care candidatul nostru câștigă el va prelua putere acelui stat. Astfel de scenarii pot avea loc și la alegerile pentru parlament sau alegerea președintelui de partid.